2010. február 23.

Lausanne-i rándulás

ismét egy hétvége, melyből nem hiányozhatott a hó. Választás Lausanne-ra esett, amolyan szívességviszonzásként kaptam szállást egy barátnál. Első nap lustulás után egy kis hótalpalásra szántuk magunkat Gruyères falu környékén. Amúgy elég közel van Lausanne-hoz, és a vonatok meg ugyebár szuperpontosak, így a 2 átszállást szinte észre sem vettük. A vonatról leszállva egyből a sajtgyárba mentünk be, ahol a híres Gruyère sajtot készítik (svájc egyik tipikus kajája a fondünek a fele is ez, úgy kell kiejteni, mintha azt mondanád, h "hülye"). majd elindultunk megkeresni a hótalpalásra alkalmas ösvényt (viszont csak két pár hótalpunk volt 3 emberre). útközben találtunk egy zárva levő kölcsönzőt, majd felhívtuk a nénit, aki készségesen odajött és odaadta a cuccot, zálogba semmit se kellett otthagyni, sőt, visszafelé meg csak le kellett raknunk a hótalpat az ajtó elé az utcára!
A hótalpalás (teniszütős havonmászkálás) elég fárasztó...főleg, ha az ember hozzászokott már a síeléshez, ahol jó esetben nem kell felfelé menni:D lefelé meg elég gyorsan lehet haladni. Na a hótalpalás ennek a fordítottja. Mivel későn indultunk csupán a legközelebb lévő (csak sok méterrel feljebb lévő..) faluba, Molésonba mentünk el, de jó móka volt.
Síbotunk persze nem volt, ami nem ártott volna, a szuperül felszerelt kirándulók csak néztek, amikor velük egy tempóban kijelentettük, h mi először járunk ilyenen, és fogalmunk sem volt, h kell a bot:D ja és hogy nem is ebédeltünk. Annyira kimelegedtem, h le is kellett vennem a kabit. Majd a hó kellős közepén uzsiztunk (gruyere sajtot és kenyeret és svájci csokit).
Két nap alatt lényegében nem ettünk mást, mint sajtot és kenyeret és csokit. Ebbe a vacsora is beleszámított, mert akkor fondüztünk, ami persze nem más, mint sajt és kenyér (és egy kicsi krumpli).
Másnap megnéztük a szőlőhegyeket (Cully-től Rivaz-ig), amik még így télen is elég látványosak. Majd csatangolás Ouchyban (nem áucs, hanem usi, majdnem szusi:D) Lausanne tópartja, majd vissza milánó!