2009. június 27.

Milano da bere

ez a kifejezés képviseli milánó egyik jellegzetességét: az emberek mindig aperitivóznak, rengetegféle étterembe járnak, szórakoznak, a napi 12 óra stresszes munka levezetéseként. elég hamar sikerült felvennem ezt az életritmust, egyedül főleg könnyű megfeledkezni a főzésről..nade nem erről akartam írni, hanem arról, h mennyi milyen király hely van. ahogy szélesedik a látóköröm, úgy gyűjtök be sok rossz élményt is (ez minden területen így van) ennek főként éttermi vetületéről kívánnék szólni. egy helyen épp olyan hamar sikerül távoznia a kajának belőlem, ahogyan én távoztam az étteremből...
tegnap pedig, a kaja bár jó volt, a hely jellegzetessége, h lehet, sőt majdnem kötelező mogyoróhéjjal dobálózni. há ja. a héja nem fáj. de amikor magával a mogyoróval dobálnak, az már igen, méghozzá nagyon! meg amúgy is, hatvan kiló élelmiszert elpazarolni, hmmm, de az más diskurzus.
nem igazán kedvelem az ilyen dobálósdit, de a többiek igen jól szórakoztak egy darabig, és ez nekem is tetszett. én is önfeledten dobáltam, amikor meg elfogyott a muníció kapóra jött, h rám is dobálták: a mogyorót megettem, a héját meg tovább dobáltam.
aztán megjöttek az étterembe azok az elviselhetetlen 16 évesek, akik többszázezres gatyákban és napszecsóban szépen sorra célozták az emberek arcát tiszta erőből. udvarias felszólításomra, h legyenek szívesek legalább engem kihagyni ebből, nyilván kitaláltátok, h mi következett (persze persze tudtam én, de ha nem szólok, akkor ma meg azon rágnám magam, h megin gyáva voltam!!), na tehát az kövtkezett, h még édesebb szórakozást nyújtottam a tahókáimnak. és ekkor azt a következtetést vontam le, h ha ezt mások élvezik, akkor hagy élvezzék, de tegyék nélkülem. és nyilván nem nekem való az a hely, ahol ez elfogadott. szabad országban élünk, távoztam.
aztán persze mindenki elpanaszolta, h nekik sem tetszett, na jó, de akkor miért hagyták????? a többiek még bírták egy darabig, aztán elmesélték, h az egyik sudribunkó annyira begerjedt, h a félig megevett csülköt vágta vadidegenekhez. hát csak gratulálni tudok neki.

Nincsenek megjegyzések: