2011. január 29.

rizsa, helyszínelés

na, mióta visszajöttünk japánból szoktam csak úgy rizst enni. 4 év után tésztatúladagolásom lett..Az olaszok "riso in bianco"-ja, vagyis nem rizottónak készítve és amúgy zöldségleves ill. paradicsomszósz nélkül (!! azokkal szokták enni) amivel néha magamat táplálom. A neve ellenére nem kizárólag fehér rizsről van szó, hanem meg szokás toldani egy kis olajjal (amiből ált pár csepp is több ízt ad, m bmi más) ill természetesen parmezánnal, esetleg padaniában (a milánó körüli síkság) grana-val (grana padano a padaniai parmezán, egy picit édesebb és sokkal olcsóbb a parmezánnál).
más.
tengap voltunk egy úgy nevezett "bűnténnyel egybekötött aperitivón" a termtud múzeumban, ott ahol a café scientifique-t is rendezik.
sajnos baromi fáradtan érkeztem, így nem lettem valami buzgó résztvevője a nyomozásnak. de azért baromira tetszett.
a szervezők fiatalok voltak, két rendőrségi helyszínelő, és egy olyan, aki gyerekeknek tart ilyen tudományos laborokat.
szóval először kaja. mmmmh, isteni ape, ilyen finom ape-t ritkán kapni (leheletvékony kardhal szeletekbe csavart kecskesajt, vékony speckbe csavart pici mozzarella, érlelt sajtok és lekvárok kompozíciója, rengeteg felvágott, pármai sonka, kölessaláta, sajtmousse grillezett cukkínivel, rántott olajbogyó).
csoportokra osztanak minket, vadidegenekkel együtt. bemutatják a bűntényt, kapunk egy csomó leírást a szereplőkről (na itt esett le, h nem fog menni, képtelen voltam 20 oldalt figyelmesen átfutni az olasz lármában úgy, hogy kikaptak mindent a kezemből, egy csomó szót nem is ismertem:D ill h már alig voltam ébren odafelé indulás előtt..)
kb fél óra múlva elindultunk és három helyszínen "laborgyakorlatot" tartottak nekünk.
azonosítanunk kellett az áldozat nemét, ill a gyilkos eszközt a koponya alapján, elvégeztük az ellopott smaragd hitelességi vizsgálatát, helyszíneltünk, vérnyomokat kerestünk, telefonhíváslistát és bankszámlakivonatot ellenőriztünk.
végül megkaptuk az alibiket és ez alapján rekonstruálnunk kellett a történetet.
a kísérletezős része tök jó volt, szerintem egy kicsit túl sokat is segítettek, ami szerintem a résztvevők heterogeneitása miatt volt így.
szóval egész jól megoldottuk a dolgot, a csapatmunkán lehetett volna mit csiszolni, az egész estének az a lelkes és majdnemhogy önkéntes hangulata tetszett nagyon. valahogy emlékeztetett azokra a vetélkedőkre, amiket gimiben szerveztünk, ill szerveztek nekünk, a szivatás részét leszámítva.

Nincsenek megjegyzések: