2010. augusztus 2.

túlkiabálósdi

közhely, előítélet, sztereotípia, de teljesen tényszerű és igaz, hogy az olaszok hangosak.
ma reggel a bárban egy elég jellegzetes kis jelenetet "adtak elő" a helyi lakosok, a fent említett ténymegállapítás szemléltetésére:
a gyerek nagyon hangosan beszél, erre az anyja háromszoros hangerővel ráordít, hogy "MINEK ORDIBÁLSZ" ;)
eleinte a náci időkből fennmaradt rosszindulatúságnak véltem a mindenhol megtalálható szigorú házirendet, miszerint a gyerekek nem játszhatnak a kertekben/udvaron. de persze kibírhatatlan lenne a folyamatos visítás, még akkor is ha a felnőttek hibájából ordibálnak a gyerekek.
mióta itt vagyok én is megsüketültem, és kicsit erősödött a hangom (persze az én esetemben ezt terápiaként is fel lehet fogni..)
augusztus: minden olasz elhúz milánóból, na ilyenkor bújnak elő a bevándorlók, az arabnak kinéző emberek az üvöltő olasz gyerekre üvöltő olasz felnőtteket megszégynítő módon ordítanak.
megsüketülök.

Nincsenek megjegyzések: