2008. március 9.

Neorelaizmus: ladri di biciclette (biciklitolvajok)

Ha valaki szeretne egy nagyon jó, kicsit szomorú, neorealista filmet látni, annak ajánlom Vittorio de Sica Biciklitolvajok c filmjét. Miért is jutott most eszembe, íme:
Tegnap dolgoznom kellett egy kicsit. Csak mivel sikerült átaludnom a délutánt, szombat este fél hattól kilencig tartott a munkaidőm:) Közben a biztonsági őr majdnem megdurrantotta a bicómat (indok: rossz helyre parkoltam!! milánóban kocsival szabad a járdán parkolni, de biciklit a kerítéshez kikötni nem..) és ahelyett, hogy körbetelefonálta volna a szombat esti rabszolgákat, mind az öt embert, hogy kié a bicikli (női bicaj, marad 3 lehetőség) elkezdte feszegetni a lakatomat. A védőangyalom viszont közbelépett. Hétvégén minden kulcsot külön kell elkérni, a raktárét is. Amikor bementem nem tudtam előre, hogy kelleni fog, tehát amikor kiderült, h szükségem van rá (a sejtek inkubátorából kifogyott a víz, épp jókor..) le kellett mennem a portára. így láttam meg, h szegény bicajomon erőszakos cselekményt kívánnak elkövetni. Huhh. Másodszor vert ki a veríték mióta használom a bicajomat. Az első alkalommal a feka karkötőárúsok ültek rajta, próbálgatták a bicajomat a dóm mellett. Majd miután odamenten és lehelletnyi ingerültséggel megkérdeztem, hogy mégis mit csinálnak, felháborodva tudatták velem, h ők sose lopnának bicajt, és h ők itt dolgoznak és egyébként is rasszista vagyok, h ilyet feltételezek...ja és hogy menjek onnan!( olaszosoknak vicces: azt mondták, h "vai fuori", "menj ki", ahelyett, h "menj innen"). El is kerekeztem. Ti mit gondolnátok, ha a vadiúj csillogó-villogó szemetekfénye bicikliteket 5 megtermett férfiember venné körül? Méghozzá az első alkalommal, hogy a városban hagyjátok. Na, ezt is megúsztam.
Visszatérve a szombat esti lázra, nőnap volt mellékesen, hazafelé kaptam egy sms-t, hogy egy fura helyen buli van! Igen, télleg jól esett kicsit lazítani.
Az olasz alternatívok törzshelyére kerültem, 6 fizikus és egy biológus társaságában, mindenféle nemzetiségből. A buliról valamelyik következő bejegyzésben olvashattok. Kellemes vasárnap délutánt!

Nincsenek megjegyzések: